Кәсіби дайындық сауалнамасы (Л.Н. Кабардова)
Кәсіби дайындықты анықтау сауалнамасын Л.Н.Кабардова әзірледі (М.В. Ломоносов атындағы ММУ психология факультеті). Сауалнама Е.А.Климовтің сыналушының кәсіби қызмет саласына сәйкес келетін кәсіби бағыттылығын анықтау идеясын әрі қарай жетілдіруге негізделген (адам, техника, табиғат, белгілер жүйесі, көркем бейне).
Кәсіби дайындықты тұлғаның кәсіби қызметтің нақты түрімен айналысу ниетін және қабілетін көрсететін субъективті күйі ретінде анықтауға болады. Ол үшін объективті кәсіби дайындық міндетті емес.
Сауалнама оқушылардың сауалнамада қарастырылған өз басынан өткен және жеке тәжірибесінде қалыптасқан эмоционалдық қарым-қатынас білік-дағдыларын жүзеге асырудағы өз мүмкіндіктерін бағалауына және келешекте өз мамандығы аясында бағаланатын әрекет түрлері болуын қалайтынын не қаламайтынын білдіруіне негізделген.
Әдістеме сыналушыға кәсіби дайындық құрамын, яғни еңбек етуге дайындығын, кәсіби салаға деген эмоционалды қатынасын, білігін субъективті бағалауға және белгілі бір салада табысты қызмет етуге дайындығы туралы мәлімет алуға, жеке кәсіби жоспарға сәйкестігінің дәрежесі туралы талдауға мүмкіндік береді
Әдістеме 15 жастан бастап тұлғаны диагностикалауға, жеке және топтық кеңес беруде қолдануға болады және шамамен 40-50 минут орындауға есептелген.
Нұсқаулық: берілген 42 тұжырымды мұқият оқыңыз және төменде көрсетілген үш сұраққа жауап беріңіз алдымен өзіңіздің білігіңізді бағалаңыз (1), кейін қатынасыңызды (2) және қалауыңызды (3).
Өз жауабыңызды ұпаймен (0-ден 2-ге дейін) бағалап жауап бланкісіне енгізіңіз (кестедегі тор нөмірі пікір нөміріне сәйкес келеді). Кестенің әр тор көзіне сіздің жауабыңызға сәйкес келетін ұпайды жазу қажет. Сіз тұжырымда айтылғанды ешқашан жасап көрмеген болсаңыз жауаптардың орнына сызықша қойыңыз және өз қалауыңызды ғана тағалауға тырысыңыз (3).
Тұжырымдарды оқи отырып міндетті түрде «жиі», «жеңіл» «жүйелі» деген жауаптарға назар аударыңыз. Сіздің жауабыңыз осы сөздердің мағынасын ескеруі қажет. Егер тұжырымдарда берілген әрекеттердің ішінде біреуін ғана жасай алатын болсаңыз, онда тек сол әрекетті үш бағамен бағалау керексіз. Сауалнама бойынша жауаптарды бағалау:
1. Тұжырымда айтылған әрекетті қаншалықты жақсы жасай аласыз?
Жақсы жасай аламын - 2 ұпай.
Орташа жасай аламын - 1 ұпай.
Нашар жасай аламын - 0 ұпай.
2. Тұжырымда айтылған әрекетті жасағанда Сізде қандай сезімдер пайда болды?
Жағымды (жағымды, оңай, қызықты) - ұпай.
Бейтарап (бәрібір) - 1 ұпай.
Жағымсыз (жағымсыз, қызықсыз, қиын) - 0 ұпай.
3. Тұжырымда айтылған әрекет болашақ сіздің мамандығынызбен байланысты болғанын қалайсыз ба?
Иә - 2 ұпай.
Бәрібір - 1 ұпай.
Жоқ - 0 ұпай.
Сауалнама мәтіні
7-кесте. Кәсіби дайындық сауалнамасының жауап парағы
Аты-жөні ______________________________ Сыныбы________
№ |
сұрақ |
№ |
сұрақ |
№ |
сұрақ |
№ |
сұрақ |
№ |
сұрақ |
№ |
сұрақ |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
|
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
|||||
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
|
|
|
31 |
|
|
|
32 |
|
|
|
33 |
|
|
|
34 |
|
|
|
35 |
|
|
|
36 |
|
|
|
37 |
|
|
|
38 |
|
|
|
39 |
|
|
|
40 |
|
|
|
41 |
|
|
|
42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8-кесте. Кәсіби дайындық сауалнамасы (КДС - 6) бойынша кәсіби маңызды қасиеттердің сипаттамалары
Мамандық топтары |
Кәсіби маңызды қасиеттер |
Адам-табиғат |
Бақылағыштық • Кеңістіктік қиял • Қозғалыс белсенділігне деген қажеттілік • Физикалық шыдамдылық • Ұйымдастырушылық қабілет • Аналитикалық қабілет |
Адам – техника |
Техникалық ойлау • Зейін шоғырлануы мен ауыспалылығы • Кеңістіктік қиял • Оперативті ес • Жақсы реакция және қозғалыс кординациясы • Жүйке жүйесінің сыртқы тітіркендіргіштерге тұрақтылығы • Бірсарындылық пен біртектілікке деген төзімділік |
Адам – адам |
Коммуникативтік және ұйымдастырушылық қабілеттіліктер • Эмпатикалық қабілет • Эмоционалды тұрақтылық • зейіннің тұрақтылығы мен бөлінуі • Мейірімділік • Байсалдылық, сабырлық, төзімділік |
Адам -белгі |
Зейіннің тұрақтылығы, шоғырлануы, ауыспалылығы, бөлінуі • Абстрактылы ойлау • Бейнелі ес • Айқын экстроверсияның және жоғары нейротомизмнің болмауы • Ұқыптылық • Шыдамдылық |
Адам – көркем бейне |
Көрнекі – бейнелі ойлау • Бейнелі ес • Шығармашылық қиял • Эмоционалды орнықсыздық • Арнайы қабілеттер (музыкалық, көркемөнер) |
Адамның өзі |
Коммуникативтік және ұйымдастырушылық қабілет • Шыдамдылық • Жұмысқа қабілеттілік және физикалық төзімділік • Қозғалыс есі • Көрнекі-бейнелі ойлаау |
Белгі |
Техника |
Табиғат |
Бейне |
Адам |
Бизнес |
||||||||||||||||||
I |
|
|
|
II |
|
|
|
III |
|
|
|
IV |
|
|
|
V |
|
|
|
VI |
|
|
|
Бірінші бағандағы ұпай санының басымдығы «адам-белгі» мамандықтарына қызығушылықтарының бар екендігінің дәлелі,
2 – баған – «адам – техника»,
3-баған – «адам – табиғат»,
4-баған – «адам – көркем бейне»,
5-баған – «адам – адам»,
6-баған – «адам – бизнес».
Сауалнама нәтижесін талдауда сыналуышының «білігі», «қатынасы», «қалауы» сәйкес жауаптарына назар аудару қажет.